Köpvillkor

Produkter med hög kvalité är viktigt för våra kunder. Vi på nordmed™ vill tillfredsställa marknaden med det bästa inom sjukvårdsprodukter och utrustning, detta genom att tillhandahålla hög kvalité på produkter och service med hög standard. Vi gör alltid vårt bästa för att du som kund ska vara nöjd. Har Du något att anmärka i vårt sortiment ber vi Dig vara snäll och meddela kundtjänst.

 

Leverans

Vi skickar våra paket med DHL och TNT, i vissa fall används expressbud. Leveranstiden kan variera från produkt till produkt. Leveranstiderna som presenteras på produktsidorna är endast en uppskattning, oftast levereras era produkter inom angiven tidsram. NB Nordic AB kan inte stå för några eventuella förluster i samband med fördröjd leveranstid.Vill du veta mer specifikt hur lång tid en leverans tar ber vi er att kontakta oss på 08-6844 22 44 eller info@nordmed.se.

I fraktavgiften ingår hantering och förpackning samt kostnader för porto. Transportavgifterna varierar beroende på totala vikten för försändelsen. Vill du ha ett köp med flera produkter skickade till olika leverans adresser eller vid två olika tillfällen, ber vi dig att kontakta oss så fort du fått ditt ordernummer av oss. Särskild försiktighet vidtas för att skydda ömtåliga föremål. Fraktpaketen som de skickas i är rätt dimensionerade och dina produkter är väl förpackade.
På beställningar inom Sverige över 2 000 kronor inklusive moms är frakten gratis.

Kunduppgifter

Första gången du handlar hos oss ber vi dig fylla i dina kunduppgifter. De personuppgifter du lämnar vid beställning behandlas konfidentiellt och lämnas aldrig ut till tredje part utan ditt medgivande. Du har alltid rätt att ta del av dina registrerade uppgifter och vill du ta bort uppgifterna hos oss så ordnar vi det. Vi lämnar heller aldrig ut din e-postadress till någon utomstående, utan den används enbart för direkt kommunikation mellan dig och nordmed.se.

Det är viktigt att du anger rätt e-postadress då orderbekräftelsen skickas dit.

Om du har registrerat dig som kund på nordmed.se kan du alltid ändra dina kunduppgifter genom att logga in och klicka på ”Mitt konto”.

Betalning

Faktura för företag har 30 dagars betalningsvillkor om inget annat anges. En sedvanlig kreditprövning görs på nya kunder. Företag har även möjlighet att betala med VISA eller MasterCard samt direktbetalning via Swedbank, Handelsbanken, SEB eller Nordea.

Klarna Checkout gör det enkelt, flexibelt och tryggt för dig att handla på nätet. Genom att besvara ett par frågor identifierar du dig enkelt och du kan välja den betalmetod som passar dig bäst.

En finess med Klarna Checkout är att vi skiljer på köp och betalning. Först bekräftar du ditt köp och sedan väljer du hur du vill betala. Antingen med Klarna faktura eller Klarna konto – eller med kort eller banköverföring. Allt är lika säkert. Om du vill kan du koppla en PIN-kod till Klarna Checkout.

Läs mer om Klarna Checkout här: www.klarna.se

Reklamationer

Vi kontrollerar alla varor innan vi skickar ut dem, men skulle varan vara skadad eller på något annat sätt defekt eller om du fått fel produkt eller fel antal så ber vi dig kontakta oss omedelbart via e-post/telefon så att vi kan rätta till felet. Kom ihåg att ange ditt ordernummer. Vi skickar dig då ett adresskort som du klistrar på paketet och du kan enkelt, och naturligtvis utan kostnad, returnera varan till oss. Vi ersätter den felaktiga varan utan några kostnader för dig snarast möjligt. Kontakta oss alltid om du önskar returnera en vara. Om produkten råkat ut för yttre åverkan så upphör garantin att gälla. Vid eventuella tvister följer vi Allmänna Reklamationsnämndens rekommendationer, för företag gäller inte konsumentköplagen.

14 dagars returrätt!

Du har alltid rätt att ångra ditt köp inom 14 dagar från det att du beställde. För att ångerrätten ska gälla måste du alltid hämta ut varan från ditt utlämningsställe.

Varan skall vara oanvänd och oskadad. Vid retur eller byte av varor betalar du själv returfraktkostnaden. Om det däremot rör sig om en reklamation på grund av skadad vara eller att vi expedierat fel vara återbetalar vi dig för returfrakten samtidigt som vi återbetalar det du lagt ut för varan.

Vi betalar tillbaka värdet på varan (exkl frakt) inom 30 dagar. Kontakta alltid oss innan du skickar tillbaka något. Vi hämtar inte ut paket utan att ha kommit överens innan och löser inte heller ut postförskott. Detta gäller endast privatpersoner.

Paket som inte hämtats ut, utan som går i retur till oss omfattas inte av ångerrätten. Hämtas det inte ut måste vi debitera dig 400 kronor för våra omkostnader för administration, frakt och returfrakt.

Gör så här om du ångrar dig:

* Förpacka varorna väl, så att de inte går sönder när det fraktas.

* Kontakta nordmed.se på tel 08-6844 22 44 eller på epost info@nordmed.se och invänta svar från oss.

* Skicka som paket på DHL. OBS! Skicka det inte som brev, eftersom det inte går att spåra om det skulle försvinna.

Ej uthämtat paket

Det är viktigt att du hämtar ut ditt paket. Om paketet inte hämtas ut och går i retur till oss debiterar vi dig 400 kronor för att täcka våra kostnader för administration, frakt och returfrakt. Betalning skall ske inom 15 dagar från fakturadatum.

Företag

Om du handlar till ditt företag gäller köplagen.

Cookies

nordmed.se använder cookies, vilket betyder att en liten textfil laddas ner på din dator. På så sätt kan din webbläsare till exempel hålla reda på de varor som du har lagt i din kundvagn, kollar att du är inloggad mm. De flesta webbläsare accepterar cookies automatiskt, men du kan alltid manuellt ställa in så att dessa blockeras. Detta kan dock betyda att vissa delar av sidan inte fungerar som de ska.

Har du frågor är du välkommen att kontakta oss på info@nordmed.se eller på 08-6844 22 44.